Comisión de convivencia


Fuente: CPR Mª Auxiliadora- Salesianos-Ourense. Miembros de la Comisión de Convivencia
  PLANTEXAMENTO DA COMISIÓN DE CONVIVENCIA

O enfoque da convivencia no centro ten unha visión constructiva e positiva, polo que as actuacións van encamiñadas ao desenvolvemento de comportamentos axeitados para convivir mellor e resolver conflictos, a través da participación, duns bos cauces de comunicación e da prevención de problemas de conduta. Para elo elaboráronse unhas regras de boa convivencia e unha normativa, que deben regular o funcionamento do colexio.
A resposta educativa do equipo directivo e do profesorado do centro é a de promover actitude de participación do alumnado e a través dos cauces que ofrece o regulamento de réxime interno (R.R.I.) e o proxecto educativo do centro mediante o diálogo, o respecto e a comunicación para solucionar calquera conflicto. Igualmente, preténdese potenciar a mellora da convivencia.
Non queremos limitar a convivencia a elementos organizativos, senón tamén, e sobre todo, desenvolver contidos que contribúan á formación do alumnado. Entendemos a convivencia e a participación como parte da aprendizaxe. Non consideramos a convivencia como unha mera aplicación de medidas disciplinarias senón como un dos obxectivos da educación. Para conseguir unha boa convivencia no centro e para lograr un clima participativo e democrático é necesario potenciar estas condutas. Para iso foméntase  a participación na asemblea de clase, da elección de delegado e/ou subdelegado en representación do grupo, da participación no Consello Escolar, etc. Ademais, pretendemos desenvolver no alumnado unha serie de valores e habilidades de comunicación e relación social.
Aínda que exista unha boa xestión global da convivencia, os problemas aparecerán porque son propios de calquera sistema de relacións humanas, pero a prevención contribúe a reducilos.
As actitudes que haberá que fomentar e a organización do centro en materia de convivencia deberán basearse nas normas de convivencia, que se procurarán revisar e actualizar cada curso escolar.
Abordarase ao longo do curso calquera incidencia que altere a convivencia no centro tanto co alumnado implicado como coa súa familia, se procede.
Propoñémonos fomentar os valores democráticos para a convivencia: a tolerancia, a igualdade, a xustiza, a aceptación da diversidade, a resolución de conflitos de forma pacífica e non violenta, etc., en tódalas etapas educativas.

FUNCIÓNS DA COMISIÓN DE CONVIVENCIA

a) Dinamizar todos os sectores da comunidade educativa, incorporando as súas iniciativas no procedemento de elaboración, desenvolvemento, seguimento e revisión do Plan de convivencia do centro.

b) Adoptar as medidas preventivas necesarias para garantir os dereitos de todos os membros da comunidade educativa e o cumprimento das normas de convivencia do centro.

c) Impulsar accións dirixidas á promoción da convivencia, especialmente o fomento de actitudes para garantir a igualdade entre mulleres e homes, a igualdade de trato de todos os membros da comunidade educativa e a resolución pacífica de conflitos.

d) Propoñer ao Consello Escolar as medidas que considere oportunas para mellorar a convivencia, así como dar conta a este, cando menos dúas veces ao longo do curso, das actuacións desenvolvidas e das correccións e medidas disciplinarias impostas.

e) Propoñer, de ser o caso, ao director do centro persoas que poidan formar parte do equipo de mediación.

f) Coñecer o cumprimento efectivo das correccións e medidas correctoras nos termos que foran impostas e informar ao Consello Escolar sobre o grao de cumprimento da normativa vixente.

g) Realizar o seguimento dos compromisos de convivencia subscritos no centro.

h) Elaborar unha memoria anual sobre a análise da convivencia e conflitividade no centro, no que se reflictan as iniciativas a nivel centro sobre a materia. Este informe será trasladado ao Consello Escolar do centro e ao correspondente servizo territorial de inspección educativa.

k) Aquelas outras que lle sexan encomendadas polo Consello Escolar do centro docente ou polo órgano da administración educativa con competencias na materia.

5. Cando a Comisión de convivencia o considere oportuno, e co obxecto de que informen no ámbito das súas respectivas competencias, poderá solicitar o asesoramento dos profesionais do Departamento de Orientación que interveñen no centro, do profesorado titor relacionado co tema que se analice, do educador ou educadora social do concello onde se atope o centro educativo ou doutros profesionais segundo a problemática de que se trate, así como das asociacións do sector que poidan colaborar na mellora da convivencia.